Kategorie

Kalendarz

December 2014
M T W T F S S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

W imię prawdy i interesów

Przedszkolna naiwność, brak podstawowej wiedzy, polityczne zacietrzewienie, czy coś gorszego? Od dwóch lat polskie media — głównie “prawicowe” i “prawackie”, ale nie tylko — pześcigają się w dowodzeniu, że Alstom, dostawca Pendolino dla PKP Intercity, to firma specjalizująca się w korupcji. Sugerują wręcz, że “wie o tym od lat cały świat”, tylko w Polsce “reżimowe media” próbują to ukryć. Owe “reżimowe media” zaś piszą cżesto to samo, co “wSieci” itd,. Na przykład ostatnio Rzeczpospolita i Polska-TheTimes.

Gdy tylko próbuję te bzdury prostować, słyszę, że “bronię skorumpowanych urzędników PKP Intercity, rządu i Alstomu” i “pewnie mi za to płacą”. Rzecz w tym, że od lat piszę wyraźnie, iż NIKT NIE JEST BEZ WINY. Wszyscy czterej światowi producenci KDP mają wiele spraw o korupcję. Także Alstom, choć liderem nie jest. Nieco szczegółów w następnym poście. Za taką “obronę” Alstom pewnie by mi nie zapłacił.

Jest na świecie wiele portali o tematyce korupcyjnej. Bodaj najbardziej wiarygodny, transparency.org, wymienia Kawasaki wśród firm, których sama struktura nie zapewnia przejrzystości w sferze antykorupcyjnej. Dotyczy to branży zbrojeniowej, a stopień zagrożenia jest najniższy w skali 1-6, niemniej Kawasaki się tam pojawia. Alstomu, Siemensa, Bombardiera nie ma.

Są wszakże strony o, łagodnie mówiąc, mniejszej wiarygodności. Oraz te o wiarygodności wręcz zerowej, lexz bardzo popularne i będące dla wielu światowych mediów “źródłem informacji”. Np. corruption.net, która wręcz niebywale skrupulatnie odnotowuje każdy postęp w każdej sprawie o korupcję z udziałem Alstomu, a na stronie głównej najczęściej pokazuje zdjęcie produktów tej firmy z odpowiednio zjadliwym komentarzem. Zarazem nie ma na owym portalu żadnej wzmianki o Siemensie, Bombardierze, Kawasaki.

Nikt nikogo za rękę nie złapał. Trudno sie jednak dziwić, że powstają podejrzenia, kto może taką kampanię współfinansować. Od dwóch lat w tej kampaniil na równi z corruption.net, udział biorą zupełnie bezwstydnie media takie, jak TV Republika, WSieci, niezalezna, sporadycznie zaś też Rzeczpospolita czy Gazeta Wyborcza.  Kampanie wymierzoną w Alstoma, której oczywistym beneficjentem są jego konkurenci. U nas najpewniej chodzi tylko zaślepienie i głupotę, ale niechże się autorzy nie zdziwią, gdy padnie pytanie o możliwość innego rodzaju motywacji. Bo śmierdzi klasycznym czarnym PR-em.

Leave a Reply